piątek, 10 grudnia 2010

Nowy ebook - Google Blogger

Jak zapowiadałem kilka dni temu, ukazał się właśnie mój nowy ebook: “Dziennik w Sieci. Google Blogger”.  Szersze informacje o publikacji znajdziesz w mojej witrynie ebookowej, natomiast sama książka jest dostępna na mojej stronie autorskiej w Virtualo.pl. O ile wiem, jest to pierwsza tak obszerna praca na polskim rynku, bo do tej pory pojawiały się jedynie skromne przyczynki, jeśli nie liczyć oczywiście mnóstwa wpisów w blogosferze, gdzie jednak autorzy zajmują się tylko wybranymi, szczegółowymi zagadnieniami, a nie całościowym opisem systemu. Osobiście bardzo lubię Bloggera i pisałem o nim naprawdę con amore.

Ta prawie 200-stronicowa praca przeznaczona jest dla początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników Bloggera - nie zajmuję się w niej zagadnieniami związanymi z ręczną modyfikacją kodu szablonów, co jest już domeną blogowych mageeków.

Przekopałem się za to przez rozmaite szczegóły pracy z Bloggerem, mając na uwadze to, że wiele z nich umyka użytkownikom, którzy nie mają ani czasu, ani ochoty domyślać się, co mogą oznaczać rozmaite ustawienia, jak są ze sobą powiązane różne rzeczy - Blogger to potężny system i jest tam sporo szczegółów, które mogą pozostać niezauważone albo uwierać swoją enigmatycznością.

Szeroko omówiłem techniki wstawiania rozmaitych elementów poza samą treścią, obszernie opisałem gadżety. Cały rozdział poświęciłem też współpracy Bloggera z serwisami społecznościowymi. Dzisiaj wszyscy są tak czy inaczej “zsocjalizowani” i wzajemne powiązania różnych usług są po prostu ważne - warto wiedzieć, jak tu czy tam promować swoje wpisy.

Praca jest pisana przede wszystkim z myślą o łatwym odbiorze. Przeprowadzam przez procedury krok po kroku, na tych bez mała dwustu stronach zamieściłem znacznie ponad trzysta ilustracji. No i wreszcie równie łatwa w odbiorze jest cena - tradycyjne już 6,80 nie będzie stanowiło dla nikogo nadmiernego ekspensu (chyba niedługo zaczną mówić na mnie Mister 6,80). Zamiast samodzielnie się przebijać miesiącami przez tajniki Bloggera, lepiej to zrobić w parę tygodni z ebookiem pod myszką.

Przy okazji, według raportu agencji badań marketingowych Syntetos, Ścieżki internautów: Blogi (plik PDF), największy zasięg mierzony liczbą użytkowników i odsłon mają blogi w Onet.pl, ale na drugim miejscu jest właśnie Blogger/Blogspot, wyprzedzając platformy Bloog (Wirtualna Polska), Blox (Gazeta.pl) i WordPress.

I jeszcze na zakończenie: piszę właśnie ebooka o edytorze Windows Live Writer - Blogger jest przez niego obsługiwany, zatem będzie to naturalny kompanion dla ebooka o blogowej platformie Google’a. Praca powinna być gotowa gdzieś na przełomie roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz