czwartek, 23 grudnia 2010

Mój nowy ebook - Windows Live Writer 2011

W Virtualo.pl znajdziesz mój nowy ebook – “Bloguj jak mistrz. Windows Live Writer 2011”. O napisaniu podręcznika do tego znakomitego edytora blogów myślałem już od dawna, a zdecydowałem się w chwili, gdy ukazała się wersja 2011, która umacnia wiodącą pozycję programu Microsoftu w tej kategorii oprogramowania.

Ebook jest przeznaczony dla użytkowników o dowolnym stopniu zaawansowania, ale są dwa istotne ograniczenia. Po pierwsze, WLW2011 pracuje w środowisku Windows Vista i Windows 7 (obecnie, według statystyk Ranking.pl, to jakieś 35% polskich internautów), po drugie, jest przeznaczony dla osób piszących na platformach WordPress, Blogger i Blox.pl. Z przykrością stwierdziłem, że blogerzy Onetu, Interii czy Wirtualnej Polski nie są potencjalnymi czytelnikami, gdyż ich platformy nie wdrożyły niezbędnego tu protokołu Metaweblog API.

Mogę za to szczególnie zachęcić użytkowników liczącej już ponad 200 tys. blogów społeczności Blox.pl – mojej macierzystej platformy, z której sam korzystam już od 4,5 roku. Zapraszam też posiadaczy blogów w Bloggerze, o którym napisałem niedawno osobny ebook dostępny w Virtualo.

Na 130 stronach ebooka napisałem szeroko o współpracy Windows Live Writera z blogami (zakładanie blogów na trzech obsługiwanych platformach i tworzenie powiązań edytora z nimi), a także z zewnętrznymi usługami, zwłaszcza składnicami grafik. Opisałem też garść przydatnych wtyczek dostępnych w witrynie Microsoftu. Wyjaśniłem opcje konfiguracyjne edytora, napisałem obszernie o technikach wprowadzania najrozmaitszych elementów treści, jak grafika, wideo, teksty matematyczne, kalendarze, pliki biurowe, mapy czy muzyka.

To pierwsza tak obszerna praca o Windows Live Writerze – do tej pory ukazywały się jedynie skromne przyczynki – rozmaite porady umieszczane w polskiej blogosferze. Mam nadzieję, że zachęcę wiele osób do korzystania z tego świetnego programu, który może obsłużyć jednocześnie blogi umieszczone na rozmaitych platformach.

A na tapecie jest w tej chwili “Poczta Gmail”, którą piszemy wspólnie ze znajomym informatykiem ze Śląska – to będzie duża praca, w której obszernie zostanie potraktowany także Gmail dla użytkowników mobilnych. Przewidujemy w tej chwili, że ukaże się w drugiej połowie stycznia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz