środa, 14 grudnia 2016

Facebook - pierwsze kroki

(Aktualizacja artykułu z 2009 roku – grudzień 2016)

Twitter i Facebook to dziś najgorętsze miejsca w Internecie – przyciągnęły już, odpowiednio, 4 i 16,5 milionów Polaków, choć są też statystyki mówiące o 20 milionach.

Opiszmy zatem procedurę zarejestrowania się i postawienia pierwszego kroku w serwisie.

  • Przejdź na stronę www.facebook.com.
  • W formularzu Rejestracja wypełnij wszystkie pola – imię, nazwisko, adres e-mail, hasło do Facebooka, płeć i datę urodzin – wszystko jest po polsku.
  • Kliknij Rejestracja.

image

Po wejściu na stronę Facebooka zobaczysz u góry komunikat:

image

Zajrzyj do swojego programu pocztowego. Zobaczysz tam list od Facebooka zatytułowany Jeszcze tylko jeden krok i możesz korzystać z Facebooka. Strzałka pokazuje miejsce, gdzie jest kod potwierdzający (na ilustracji zamazany). Skopiuj ten kod do schowka.

 

image

Kliknij w poczcie ciemnoniebieski przycisk Potwierdź swoje konto.

Facebook wyświetli okienko potwierdzające rejestrację. Zamknij je kliknięciem OK.

image

Zobaczysz swój strumień informacji – na razie jeszcze pusty.

image 

Potrzebujesz teraz znajomych. Mnie znajdziesz pod adresem https://www.facebook.com/prwimmer.

image

Jeśli będę miał wyczerpany limit znajomych (5 tysięcy), to możesz mnie po prostu obserwować, klikając zielony przycisk. A wśród moich znajomych, w komentarzach, znajdziesz kolejne osoby.

Ale naturalnie nie musisz mnie obserwować – powinieneś mieć technikę wyszukiwania znajomych, o ile nie uzyskałeś adresów inną drogą, np. w bezpośredniej rozmowie.

Kliknij u góry Szukaj znajomych.

image

W interfejsie podaj imię i nazwisko jakiejś osoby, którą chciałbyś mieć wśród znajomych. Niech to będzie dla przykładu Anna Kowalska z Warszawy.

Zobaczysz od razu listę osób, które odpowiadają podanym warunkom. Nie zawsze mamy pewność, czy to właściwa osoba, więc warto jeszcze kliknąć i zajrzeć do profilu.

image

Jeśli zdecydujesz się dodać osobę, kliknij Dodaj znajomego – to zaproszenie, które dopiero musi zostać zaakceptowane przez osobę zapraszaną. Na razie zobaczysz komunikat, że zaproszenie zostało wysłane.

Po przyjęciu zaproszeń przez pierwsze osoby zobaczysz w Facebooku strumień ich wpisów. A w nich komentarze innych osób, które mogą się też stać twoimi znajomymi.

image

Aby wreszcie zaistnieć, wpisz w polu z komunikatem Co słychać jakąś treść, np. No i wreszcie dołączyłem do Facebooka. Zaznacz Publiczne lub Znajomi, aby określić krąg odbiorców.

image

Kliknij u góry swoje imię i przejdź na stronę swojego profilu, aby podać dane o sobie, m.in. wstawić fotografię – internauci lubią widzieć swoich znajomych.

image

Finis coronat opus. Teraz możesz zobaczyć, co dzieje się na stronie głównej Facebooka. Jeśli ktoś przyjmie twoje zaproszenie do grona znajomych, zobaczysz jego ostatnią aktywność. To właśnie na stronie głównej dzieje się najwięcej i tam możesz śledzić, co piszą i robią inni. Różnorodność strony głównej będzie się zwiększać w miarę powiększania grona znajomych.

27 komentarzy:

  1. Bardzo pożyteczne "step by step", będę mógł polecać początkującym (tak jak inne tu zawarte "pierwsze kroki", np zakładanie konta w Google)zamiast sam pokazywać czy opisywać. Jedna uwaga - Bardzo LubIę bliP, ale on chyba (niestety) nie ma kilkuset tysięcy użytkowników; słyszałem o kilku - kilkunastu tysiącach. Jest to swoją drogą pewna zaleta - człowiek nie czuje się zagubiony.

    OdpowiedzUsuń
  2. W maju Blip chwalił się, że podwoił stan posiadania o 200 tys. Natomiast aktywnych uczestników jest właśnie kilka tysięcy, co podawał chyba Hazan (abstrahując już od definicji aktywności).

    OdpowiedzUsuń
  3. Oby więcej takich poradników. Może przekonają Polaków do Facebooka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba już się sukcesywnie przekonują :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam problem bo nie wiem jak sprawdzić jaki mam adres URL swojego facebook'a ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. A u mnie jak się rejestruję to wyskakuje takie coś że nie spełniam jakichjś tam kryteria na feacebooku!! może ktoś powiedzieć jak mam je spełnić??:P

    OdpowiedzUsuń
  7. A wiecie może jak cofnąć łączenie profilu?? Tak żeby w zakładce Informacje pojawiły się znowu grupy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie no, wszystko pięknie ładnie ale ja do tej pory nie dostałam e-maila z linkiem potwierdzającym i żadne kody weryfikacyjne mi nie działają. Co mam robisz? Szlag mnie już trafie. ;/

    OdpowiedzUsuń
  9. zajebista strona podoba mi sie i wszystko wytłumaczone i wogule gid :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy wszyscy podają swoje prawdziwe dane przy zakładaniu swojego konta na facebooku?

    OdpowiedzUsuń
  11. Tutaj jest instrukcja wideo jeśli komuś takie coś lepiej leży http://www.youtube.com/watch?v=fp4o3pu0SL8

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam mam problem ponieważ 1 krok trzeba wpisac hasło do emaila wpisuje a mi wyskakuje błąd prosze o pomoc . . .

    OdpowiedzUsuń
  13. Taki trochę dziecinny wpis..

    OdpowiedzUsuń
  14. Posiadanie dziś fb to taki swego rodzaju must have moim zdaniem..

    OdpowiedzUsuń
  15. Najlepiej w ogóle nie zakładać facebooka. Obecnie jest z niego więcej złego niż dobrego, a ilość jego patentów na dziwne rozwiązania naruszające naszą prywatność wciąż rośnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. To święta prawda. Trzeba to zlikwidować.

    OdpowiedzUsuń
  17. gownie chodzi o wysylanie wiadomosci i odbieranie

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Facebook jest chyba najbardziej popularnym z social mediów. Warto również rozważyć reklamę na facebooku którą organizuje firma https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku i musze przyznać, że są bardzo skuteczni. Jak dla mnie jest to doskonała alternatywa dla innych płatnych reklam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jeszcze poleciłbym ustawienie swojego nowo utworzonego konta Facebook. Jak to zrobić, to tłumaczę tutaj https://jaksierozwijac.pl/jak-zalozyc-konto-na-facebooku-jak-sie-zarejestrowac-i-ustawic-fb/

    OdpowiedzUsuń
  21. To poczytajcie sobie jeszcze tutaj https://b3system.pl/ , też jest wiele informacji odnośnie komunikatorów czy portali internetowych. Sporo wiedzy można w ten sposób zdobyć

    OdpowiedzUsuń
  22. To tak zawsze jest, jeśli czegoś nie znamy może wydawać nam się trudne. Ale wiele rzeczy tylko tak wygląda. A jeszcze jak ma się opisane dane zagadnienie krok po kroku, to naprawdę wszystko jest łatwe. Co do FB to też na https://brandbay.pl/blog/jak-wstawic-hiperlacze-na-facebooku/ znalazłam wskazówki jak się wstawia hiperłącze, czyli taki odnośnik. Może to być na przykład link do jakiejś strony. Też bardzo przydatne porady.

    OdpowiedzUsuń
  23. 34 yrs old Structural Analysis Engineer Jedidiah Govan, hailing from Oromocto enjoys watching movies like "Legend of Hell House, The" and Skydiving. Took a trip to Historic Centre of Guimarães and drives a Ferrari 250 GT SWB California Spider. odniesienie

    OdpowiedzUsuń