środa, 29 grudnia 2010

Blogger - gadżet z licznikiem

Kilka miesięcy temu Blogger udostępnił wszystkim użytkownikom - po okresie testowania w ramach Blogger-in-draft - gadżet wyświetlający statystyki blogu. Same statystyki, które pojawiły się w lecie 2010, są fragmentem statystyk dostępnych w Google Analytics i oferują jedynie podstawowe, ale najważniejsze informacje, jak liczba wizyt i odsłon, używane przez czytelników systemy operacyjne i przeglądarki, geograficzna lokalizacja użytkowników, wreszcie popularność poszczególnych wpisów i wyrazów kluczowych.

Same statystyki możesz obejrzeć po kliknięciu polecenia Statystyka w pulpicie nawigacyjnym swojego Bloggera czy też karty Statystyka w zapleczu administracyjnym. Obejmują one dane od czerwca 2010 roku, kiedy to zostały uruchomione.

image

Rysunek - Zbiorczy przegląd statystyki w blogu

W blogu możesz także umieścić gadżet, który będzie wyświetlać liczbę odsłon blogu.

  • Przejdź do trybu edycji projektu.
  • Kliknij polecenie Dodaj gadżet.

image

Rysunek - Dodawanie gadżetu

  • W oknie Dodaj gadżet, na karcie Podstawy, kliknij znak plusa przy gadżecie Statystyka bloga.

image

Rysunek - Wybieranie gadżetu statystyki

W oknie Konfiguruj widżet statystyki możesz przyjąć lub zmodyfikować tytuł gadżetu (np. dopisać za ostatnie 30 dni), wybrać okres objęty statystyką (od początku, czyli od czerwca 2010, za ostatnie 30 lub 7 dni), wybrać jeden ze stylów licznika, wreszcie ewentualnie opcje danego stylu.

  • Kliknij Zapisz.

image

Rysunek - Konfigurowanie gadżetu

Po kliknięciu przycisku Zapisz gadżet zostanie wstawiony do projektu. Oczywiście możesz go ustawić w dowolnym miejscu, przeciągając po prostu myszką na karcie Projekt.

Zapisz jeszcze zmieniony układ blogu i wyświetl blog. Jedną z możliwych postaci licznika pokazuje poniższa ilustracja.

image

Rysunek - Gadżet w działaniu

Zwróć uwagę, że wykres przy gadżecie to nie fikcyjny malunek dla fantazji, lecz rzeczywista krzywa.

Oczywiście w dowolnej chwili możesz zmienić parametry gadżetu, edytując po prostu jego parametry.

22 komentarze:

  1. Wpis trochę bez sensu. Chyba każdy kto prowadzi bloga to zauważył. Nic się z tego wpisu nie dowiedziałem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Macieju, nie doceniasz początkujących, którzy startują z przyzerową wiedzą. Kiedyś też uważałem, że rozmaite rzeczy są oczywiste i nie trzeba ich tłumaczyć, ale z biegiem lat coraz mocniej przekonywałem się, że 3/4 potencjalnych użytkowników potrzebuje wytłumaczenia absolutnie elementarnych spraw, z pokazaniem procedury step-by-step. Zresztą podręczniki publikowane przez polskie wydawnictwa komputerowe też hołdują tej zasadzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą, Paweł. Dzięki za wpis o Bloggerze, szczególnie ten o numeracji stron w blogu!

    Pozdrawiam, Olek

    OdpowiedzUsuń
  4. @Olek - multe gratias pro tu opinion; io scribe e pro comenciantes, e pro personas un poco plus avantiate.
    Tu certemente comprende mi parolas, quanquam io non scribe in le lingua espaniol :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozumiem wytłumaczyć ale bez przesady. Człowiek jest na tyle inteligentny, żeby kliknąć w przycisk.
    Mógłbyś np. opisać wstawianie kodu analytics na bloggera, no ale nie przesadzajmy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Problemem nie jest kliknięcie w przycisk, co wiedza, że coś istnieje i jak to spożytkować. Uwierz staremu belfrowi internetowemu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jakoś odrazu zauważyłem, że mam taki przycisk :) Przy okazji zapraszam do mnie, jeśli można.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Mam do pana jedno pytanie : Otóż, również prowadzę bloga (na blogspot ) i chciałabym zmienić wygląd tzn. wielkość czcionki, styl bloga, szerokość stopki itd. Jednak jest problem, bo gdy wchodzę w projektanta szablonów nic mi się nie ładuje, nie mogę niczego zmienić. I to już jest tak od paru miesięcy. Może poradzisz mi co mam zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
  9. @Anonimowy - mimo że jest nowy szablon, a nie stary? Bo przy starym klika się najpierw Uaktualnij swój szablon, a potem wchodzi do Projektanta i modyfikuje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. aktualnie mam nowy szablon, który sama zrobiłam parę miesięcy temu. teraz chciałabym zmienić parę rzeczy i nie mogę, bo nie projektant mi sie nie ładuje :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Projektant nie zawsze działa z przerobionymi szablonami. Jest dostosowany do oryginalnych, nowych szablonów Bloggera.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanie na temat licznika komentarzy. Czy mogę na bieżąco sprawdzić , który z kolei jest dany komentarz(bez liczenia). Np. chcę się dowiedzieć kto dał mi 333 komentarz(ale bez liczenia-dodawania czy odejmowania). Czy każdy komentarz ma swój numer, dla mnie widoczny.

    OdpowiedzUsuń
  14. @Anucha - komentarze w Bloggerze są zliczane zbiorczo na początku i nie widać ich numerów, natomiast każdy komentarz ma swój permalink, czyli stały adres (przy dacie).

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam takie głupie pytanie... Czy jest gdzieś taka opcja, żeby móc zobaczyć liczbę komentarzy na blogu? W sensie ile ich jest, a nie kto który napisał?

    OdpowiedzUsuń
  16. @Alannada - w zapleczu administracyjnym, na karcie Komentarze, po prawej stronie jest liczba komentarzy.

    OdpowiedzUsuń
  17. mam problem z obsluga projektanta szablonow bloggera: kiedy edytuje TYTUL GADZETU program nie zaznacza nic w oknie podgladu i nie reaguje na modyfikacje czcionki lub koloru tekstu tytulu. tytuly kazdego gadzetu - "calkowita liczba wyswietlen...", ankiety - nie sa widoczne w blogu. kiedy probowalem zaznaczyc tekst i sprawdzic czy po wklejeniu do worda program wykryje tytul ankiety w miejsu, wk otym powinien byl byc tytyul gadzetu nie bylo zadnych znakow graficznych.;.
    b. prosze o pomoc.

    zycze uzytkownikom radosnego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  18. w moim drugim blogu nie istnieje ten problem. w blogu, w ktorym istnieje wczesniej opisnany problem w gadzecie: "profil" ["o mnie"]; modyfikacje tekstu z projektanta (...) daja zamierzony efekt.

    w czym tkwi problem? dlaczego tekst w "calkowitej liczbie..." i ankietach tytulow tych gadzetow jest niewidoczny?

    OdpowiedzUsuń
  19. 38 yr old Budget/Accounting Analyst I Isa Cater, hailing from Dolbeau-Mistassini enjoys watching movies like Princess and the Pony and Air sports. Took a trip to City of Potosí and drives a Safari. mozna sprobowac tutaj

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa sprawa. Gadżety z licznikiem są dosyć trudne do montażu.

    OdpowiedzUsuń