piątek, 29 maja 2009

Picasa: tworzenie filmu do YouTube

Album fotograficzny Picasa ma wbudowaną funkcję tworzenia klipu wideo ze zdjęć i wysyłania go do YouTube.

  • Dla wygody utwórz osobny katalog i wrzuć tam zdjęcia, z których zrobisz film.
  • Otwórz Picasę i przejdź do tego katalogu.
  • Zaznacz wszystkie zdjęcia myszką.
  • Wybierz w menu polecenie Utwórz – Film.

Na ekranie zobaczysz interfejs narzędzia Movie Maker.

image

Program dokłada na początku slajd tytułowy – na dole widzisz ścieżkę ze slajdami.

  • Aby zmienić treść slajdu tytułowego, wybierz w lewym panelu kartę Slajd.
  • Zredaguj tekst

image

Możesz tutaj zmienić czcionkę, jej wielkość i atrybuty, kolory tekstu i tła, wybrać jeden z dostępnych szablonów, wreszcie zmienić widoczną treść. Wszystkie wykonywane zmiany będą natychmiast odzwierciedlane na podglądzie po prawej stronie.

W analogiczny sposób możesz zredagować podpisy pod kolejnymi fotografiami.

image

Gdy wrócisz do do karty Film, możesz załadować ścieżkę dźwiękową, wybrać styl przejścia między slajdami, określić czas trwania slajdów (domyślnie – 4 sekundy), czas przechodzenia od slajdu do slajdu (domyślnie, 30%), ustalić wymiary filmu (domyślnie, 640x480 – jeśli pokaz ma iść do YouTube, nie wybieraj większych), zaznaczyć pokazywanie podpisów.

Gdy klikniesz Utwórz film, zobaczysz roboczy ekran i komunikat w toku….

image

Gdy produkcja się zakończy, zobaczysz gotowy film.

image

Aby wysłać film do YouTube, wykonaj następujące kroki.

  • Kliknij Przekaż do usługi YouTube.
  • Zaloguj się do usługi YouTube.
  • Wypełnij obowiązkowe pola – tytuł, opis, kategoria, tagi.
  • Zaznacz pole wyboru Oznacz ten film jako publiczny.
  • Kliknij Przekaż plik wideo.

image

W prawym, dolnym rogu ekranu zobaczysz pasek postępu przekazywania klipu do YouTube, a potem komunikat Kliknij, aby wyświetlić w trybie online.

Przez pewien czas będzie jeszcze trwało przetwarzanie filmu w YouTube. Najlepiej odczekaj spokojnie kwadrans czy pół godzinki – zajmij się czymś innym.

Poniższy film był przetwarzany poniżej 10 minut. Dołączyłem do niego jeszcze ścieżkę dźwiękową z zasobów YouTube, co potrwało dalsze 10 minut.

image

Gdy wreszcie wszystko zostanie zakończone, będziesz mogła osadzić film w swoim blogu.

Żywy przykład (co ciekawe, filmik ma nawet wersję HQ):

13 komentarzy:

  1. Ja robie wszystko jak nalezy, ale jak naciskam 'Utwórz film' to wyskakuje bład. Mam Windows XP service pack 1. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie skonczylem filmu i zapisałem wersje roboczą. TEraz nie moge znaleść gdzie ta wersja robocza jest. Mógłby ktos pomóc ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Znalazłem gdzie zapisują się wersje robocze. Ale nie można tego odtworzyć. Filmik jest z rozszerzeniem .mxf

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja podałem procedurę, która u mnie działa. Trudno mi ocenić, dlaczego w twojej konfiguracji wyskakuje błąd.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jest tak idealnie jak na tym pokazie vide-komentarze + mój problem z muzą do filmu. W BearShare O.K. dołączona do filmu w Picasa tragedia zacina się i jest nie czysta.

    OdpowiedzUsuń
  6. sciezka dzwiekowa niechce mi sie wgrac..:(

    OdpowiedzUsuń
  7. jak się pobiera Picasa?

    OdpowiedzUsuń
  8. @Anonimowy - nie bardzo rozumiem pytanie. Klikasz przycisk Pobierz pod podanym wyżej adresem:
    http://picasa.google.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. da się wstawić dwie ścieżki dźwiękowe?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale bajer!! Nie miałem o tym zielonego pojęcia..

    http://www.koperty24.pl/kolorowe-koperty-ozdobne

    OdpowiedzUsuń
  11. Film na Picasie.. Hmm ciekawe..

    OdpowiedzUsuń
  12. Wystarczy zapętlić i tyle..

    OdpowiedzUsuń

Nowości Helionu