Wśród rozszerzeń dla przeglądarki Chrome jest rozszerzenie Notes for Google Drive, czyli po prostu Notatnik dla Dysku Google. Po zainstalowaniu, na pasku przycisków z rozszerzeniami widnieje niebieska ikona, której kliknięcie uruchamia interfejs. Po drodze trzeba jeszcze się zalogować na swoje konto Google.
Co interesujące, program zapisuje notatki od razu w folderze Notes, w formacie Dokumentu Google – robi to automatycznie, po każdej zmianie treści. Notatka zawiera elementarne narzędzia formatowania, zaś pierwszy wiersz staje się tytułem notatki. Każdorazowe kliknięcie uruchamia aktywną notatkę i dopiero gdy utworzymy nową (niebieski przycisk New Note), kliknięcie przycisku wyświetli następną. Możemy zresztą nawigować między notatkami w lewym panelu notatnika.
W każdej chwili możemy usunąć notatkę do kosza, jak i przejść do jej edytowania bezpośrednio w edytorze Dokumentów Google – przyciski w prawym dolnym rogu.
Przeniesienie kursora do przeglądarki powoduje schowanie notatnika, zatem za każdym razem trzeba go wywoływać kliknięciem. Przeglądając strony, można kolejno wynotowywać interesujące nas rzeczy, wywołując w razie potrzeby notatnik.
Do dziś większość rzeczy robię w dysku google. Wygoda jaką jest trzymanie plików w chmurze i możliwość wydrukowania w każdym miejscu na ziemi pozwala mi trzymać tam wszystkie notatki i dokumenty. Idealne narzędzie dla małych działalności ze względu na wygodę i całą masę możliwości.
OdpowiedzUsuń.
OdpowiedzUsuńA ja mam pytanie nie odnośnie dysku w chmurze tylko takiego fizycznego. Ponieważ chce mój komputer przyspieszyć to chce kupić taki ssd https://www.oleole.pl/dyski-wewnetrzne-ssd,_Kingston.bhtml . Czy będzie pasować do komputera który ma już 5 lat czy odpada?
OdpowiedzUsuń